Monday, February 15, 2010

..and the journey begin

THANK YOU mama.. sbb sudi meng-sponsor set pertama Herbalife saya..

Rasa sungguh excited utk memulakan program turun berat badan Herbalife. ini merupakan alternatif kedua saya selepas aktiviti bersenam yang telah saya mulakan sejak sebulan lalu nampaknya kurang membuahkan hasil. berat tak turun banyak pun.. ada la dekat setengah hingga sekilo shj.. sungguh mendukacitakan...

aktiviti senaman yg saya jalankan dulu adalah spt berikut:
- aerobik 1/2jam setiap sesi, 3 kali seminggu.
- berjalan kaki hampir 2 kilometer, sekali seminggu
- berjogging satu kilometer, sekali seminggu

hmm..sepatutnya saya lebih kurus kan..


sedikit ttg latar belakang saya :
Nama - XY
Umur - hampir 30 thn (oohh..tuanya saya)
Status - berkahwin (ibu kpd 2 org anak perempuan yg comel..hihi)
Tinggi - 167 cm
Berat - 68 kg
Ukuran dada - (tuuuuuuuuuut)
Ukuran pinggang - 31.5 inch
Ukuran punggung - 42 inch
keperluan BMR harian - 1340 kalori
kalori yg diperlukan - 1000 kalori (oleh itu, lagi 340 kal. akan terbakar dan jadikan saya kurus)
Masalah - perut yang membuncit, paha yg melebar...hoho dan byk lagi

jadi..apabila saya terbuka hati utk mencuba Herbalife, bukanlah bermakna saya dah tak percaya dengan senaman. tapi, saya akan cuba bersenam juga untuk double the effort of burning calorie..dengan harapan saya lebih cepat kurus, jadi tak perlu ambil set kedua dengan menggunakan duit sendiri..(hahaha angan2 yang tinggi...)

set pertama ni bernilai RM 396.00 (huh mahalnya..nasib baik mama cantik saya sponsor) yang terdiri daripada produk2 di bawah:















jadi.. dengan bermulanya saya utk diet pada hari Rabu nanti, saya turut akan mulakan diari diet supaya apabila telah kurus, saya boleh mengimbas kembali saat2 saya gemuk dulu (huh..angan2 lagi..)


tata ('..')

No comments:

Post a Comment